Naxos-verkkomusiikkipalvelut

Kirjaston kokoelmiin kuuluu kolme verkkomusiikkipalvelua: Naxos Music Library, Naxos Music Library Jazz ja Naxos Video Library. Niihin kirjaudutaan kirjastokortin numerolla. Naxos-palvelut löydät verkkokirjaston E-aineistot-osiosta, alla myös suorat linkit palveluihin:

Naxos Music Library (4 yhtäaikaista käyttäjää)
Naxos Music Library Jazz (2 yhtäaikaista käyttäjää)
Naxos Video Library (2 yhtäaikaista käyttäjää)

Naxos Music Library on taidemusiikkiin erikoistunut kuuntelupalvelu, mukana myös etno- ja populaarimusiikkia. Naxos Jazzissa on jazzmusiikkia klassikoista uutuuksiin.

Suomenkielisen Naxos Music Library -infopaketin löydät täältä. Englanninkielisen infopaketin Naxos Music Library Jazzin selainversion toiminnasta, sisällöstä ja ominaisuuksista löydät täältä. Palveluihin voit tutustua myös mm. englanninkielisten opasvideoiden avulla.

Lisätietoa Naxos Video Librarysta:
NVL on klassisen musiikin, baletin, oopperan, dokumenttien ja muiden videoiden suoratoistopalvelu. Naxos Video Librarystä löytyy yli 3000 videotallennetta mm. Naxokselta, Opus Artelta, Arthaus Musikilta, Dacapolta sekä EuroArtsilta. Laajasta valikoimasta löytyvät keskeisimmät oopperateokset ja baletit, dokumentteja sekä musiikkimatkoja historiallisiin kohteisiin. Kun lopetat palvelun käytön, muista kirjautua ulos (logout-komento) ja tyhjentää selaimen välimuisti.

Mobiilikäyttö ja soittolistat

Naxos Music Librarya ja Naxos Jazzia voi käyttää myös mobiilisovelluksella.

– Kirjaudu ensin normaalisti verkkoselaimen kautta Naxos-palveluun kirjastokortillasi ja luo ilmainen student/member-playlist –tili kohdasta Playlists
– Lataa mobiililaitteeseesi NML-sovellus (HUOM! Molempiin palveluihin oma sovellus, toimivat iPhone- ja Android-laitteilla)
– Kirjaudu mobiililaitteesi sovellukseen internet-selaimessa luoduilla student/member-playlist -tunnuksilla

Kun olet luonut oman Naxos-tilin, voit tehdä Naxokseen myös omia soittolistojasi. Naxos Music Librarya voi käyttää myös puhelimen verkkoselaimella ilman sovelluksen lataamista.