Kuopion kaupunginkirjasto

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Harry Potter -viikko

17.10.2022 - 22.10.2022

Odotettu kirjaston Harry Potter -viikko tulee jälleen 17.10.-22.10.!

Viikon aikana tapahtuu paljon kaikenlaista kivaa ja velhomaista sekä pääkirjaston aikuistenosastolla että lasten- ja nuortenosastolla.

Potter-viikon päätapahtumassa lauantaina 22.10. klo 14-15 pidetään keskustelutilaisuus Rowling vs. HLBTIQA+: Voiko Harry Potteria yhä fanittaa Rowlingista huolimatta? Aiheesta keskustelemassa kirjastonoitien kanssa ovat Laituri 9¾ podcastin Anna Ojala sekä sukupuolentutkimuksen professori Leena-Maija Rossi Lapin yliopistosta. Keskustelutilaisuus pidetään pääkirjaston 1. kerroksen kokoussalissa ja sitä voi seurata myös etänä Kuopion kaupunginkirjaston Facebook-sivulla livestriimissä.

Potter-viikon ohjelma:

Lasten- ja nuortenosastolla (1. krs):

• Tupalajittelu (ma klo 13.30–15 ja 16.30–18 sekä la klo 10–11.30)
  • Ohjattua askartelua (ma, ti ja to klo 14–16)
  • Itsenäistä askartelua työpajatilassa (ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • Potter-suunnistus (ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • Dolores Pimennon teenurkkaus (ihasteltavissa ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • Potter-tietovisa (ma-la kirjaston aukioloaikoina)

Aikuistenosastolla (2. krs):

• Kiellettyjen kirjojen osasto -kirjanäyttely (ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • Magiaa kirjoissa -kirjanäyttely (ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • S.U.P.E.R.-tason Potter-tietovisa (ma-la kirjaston aukioloaikoina, voit täyttää visan myös verkossa) Parhaiden vastaajien kesken arvotaan palkintoja!
  • Taika-ammattitesti (ma-la kirjaston aukioloaikoina)
  • Sauvalupien täyttö ja leimaus (ke 19.10. klo 15-17, ma-la muina aikoina itsenäisesti ilman leimausta)

Kokoussalissa (1 krs.):

Tapahtumapaikka