Kuopion kaupunginkirjasto

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Sukellus Itämeren aaltoihin

30.8.2022 @ 16:00 - 16:45

Tule mukaan tutustumaan Itämeren kuohuvaan maailmaan: Pääkirjaston yllälavalla on tarjolla Sukellus Itämeren aaltoihin -luento ja Itämeriteemainen kirjavinkkaus. Tapahtuma järjestetään yhdessä Kuopion luonnontieteellisen museon kanssa.

Voit seurata luentoa ja vinkkausta pääkirjaston 2. kerroksen lavan ääressä tai etänä Kuopion kaupunginkirjaston Facebook-sivulla livestriimin kautta.

Itämeri on maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen elinympäristö, jossa elää omaleimainen ja yllättävän rikas lajisto. Lähde nojatuolimatkalle Itämeren pinnalle ja syvyyksiin!

Luento: Mari Wikholm, Kuopion luonnontieteellinen museo
Luennon jälkeen kirjasto vinkkaa Itämerta käsittelevää kirjallisuutta.

Tervetuloa!

Tapahtuma liittyy vuotuiseen Itämeripäivään:

John Nurmisen Säätiön käynnistämää ja koordinoimaa Itämeripäivää vietetään vuosittain aina elokuun viimeisenä torstaina erilaisten tapahtumien ja tempausten parissa. Teemapäivän tavoitteena on nostaa esille tärkeitä merellisiä aiheita ja innostaa tekemään konkreettisia tekoja Itämeren hyväksi. Päivä juhlistaa meren monimuotoisuutta ja mittaamatonta arvoa. Juhlinnan lisäksi tavoitteena on lisätä tietoa meren luonnosta, kulttuurista ja historiasta. Vuonna 2022 Itämeripäivää vietetään 25.8.

Pääkirjasto
Maaherrankatu 12