Kuopion kaupunginkirjasto

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Tekijähaastattelu: sarjakuvataiteilija Petteri Tikkanen

1.10.2022 @ 12:00 - 12:45

Petteri Tikkasen kuva: Tuulos Anssi Viljakainen

Tekijähaastattelussa iisalmelainen sarjakuvataiteilija Petteri Tikkanen.
Haastattelua voit seurata pääkirjaston 2. kerroksen lavan luona tai etänä Kuopion kaupunginkirjaston Facebook-sivulla livestriimin kautta.

Sarjakuva- ja performanssitaiteilijana sekä kuvittajana työskentelevä Tikkanen on uransa aikana palkittu lähes kaikilla mahdollisilla alan palkinnoilla, mm.: Kemin valtakunnallinen sarjakuvakilpailu (1997 ja 1998), Sprinttistripin SM-kilpailu (2005), Sarjakuvafinlandia (2010) ja Puupäähattu (2020).

Keskeisimmän osan Tikkasen tuotannossa muodostavat osittain omaelämäkerralliset Kanerva- ja Eero-sarjat sekä Black Peider -supersankaripainijahahmo. Tänä vuonna ensi-iltansa on saanut myös Black Peider -lyhytelokuva. Tikkanen tunnetaan lisäksi kuvituksen opettajana sekä yleisesti positiivisena tyyppinä.

Haastattelemassa sarjakuva-aktiivi Laura Kokko.

Tule kuulemaan monitoimimiehen urasta ja innostu sarjakuvista!

Haastattelun jälkeen klo 13-15.30 pääkirjastolla järjestetään myös Petteri Tikkasen ohjaama Onko sinulla sanottavaa -sarjakuvatyöpaja. Linkin takana lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet.

Haastattelu järjestetään yhteistyössä Kuopion Sarjakuvatapaamisten kanssa. Haastattelu on osa AVI:n rahoittamaa Kuopion kaupunginkirjaston Demokratiatyön askelkuvioita kirjastossa -hanketta. Hankkeen tehtävänä on kirjastolain mukaisesti kehittää aktiivista kansalaisuutta, demokratiaa ja sananvapautta.

Tiedot

Päivämäärä: